Port Nyembang Baru

Monday, March 2, 2009

Aktiviti di hari minggu

Salam warga banglo semua,
ini kali pertama aku menulis di dalam blog ni selepas dapat tunjuk ajar dari bang yus kita aka tuan kontraktor,terima kasih bang yus hehe..

Ok,sekarang ni aku nak cerita pasal aktiviti aku pada hari minggu lepas dimana aku mengasting pb bersama kawan2 sekampung.Hari sabtu hari tu semasa aku sedang sibuk mengerah tenaga kat umah kenduri sepupu aku,aku dapat mesej dari tuan rumah yang berbunyi "hang x pi trainning ka petang ni?aku dah naik dekat 30 ekor Pb ni..casting kat TSUPT"..cis sungguh si atiq ni,meracun aku waktu aku tgh sibuk buat keje.Tapi xpala,nnt ada masa aku akan turun ngan die lagi buat kali keberapa aku pun tak ingat dah.

Berbalik kepada aktiviti aku,hari sabtu selepas habis kenduri tu dalam pukul 4.30 ptg aku pegi casting Pb bersama seorang lagi kawan aku yang baru balik dari KL.Selalunya hari sabtu kami akan gelar sesi trainning atau pemanas badan je.Cast pon pergi kawasan berdekatan sahaja.Sesi kami yang betul2 hari ahad dan akan ke TAUKT je la dari pagi sampai ke tengah hari.Kalau ikut trip atiq,selalunya mereka akan buat hari sabtu.Sesi pemanas badan aku agak baik juga kerana dapat hasil walaupun tak sebesar mana,tapi boleh la bagi aku buat sronok2 hehe.Kat bawah ni antara hasil yang aku dapat pada hari sabtu:

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Kemudian pada hari ahad,aku ke TAUKT bersama 2 orang kawan yang lain.Kami bertolak pukul 6.30 pagi dan singgah pekena nasi lemak kat TTUT. Lebih kurang 7.30 pagi baru sampi ke destinasi di TAUKT. Cuaca cantik,keadaan air plak ok sikit berbanding minggu2 sebelumnya yang surut kaw2.
Tapi nasib tak menyebelahi aku semalam kerana sekor Pb pun aku xdapat,kawan2 aku yang lain dapat jugak naik Pb..tapi aku xsempat nak ambik gambar diorang. Tensen aku sebab KUMPAW..
last2 aku amik gambar pemandangan lokasi je..

Photobucket

Photobucket

4 comments:

Authorized Writer said...

Port Kawasan Jajahan Terpaksa Ditukarkan Kepada Bahasa Perantara Kerana Menjaga Kepentingan Port Terbabit Sebelum Di Rogol Oleh Penjala, Penjaring, Penuba atau Pemukat.....

Oleh itu bagi penghuni banglo, FAHAMILAH bahasa perantara itu....

wanpb said...

wokeh..aku paham..pasni aku berjaga2 hehe

313 said...

x kesahlah.janji mamat tu kumpau di AK wakakakaa

wanpb said...

cait..aku xbernasib baik je smalam tuh..
sampai sakit pergelangan tangan aku ni ha..
ni gara2 walk the henjing yg baru beli tu la..

Post a Comment

Galeri Tuan Banglo AtiQul

Ruang Iklan

Photobucket