Port Nyembang Baru

Wednesday, March 18, 2009

Akhirnya.....LESEN PB

Photobucket
PB pertama aku dapat guna lure

Photobucket
Lure Rapala yang aku jumpa. 
(Pada tuan punya lure ni, IM SORRY!! Aku tak bagi balik dah ni)


Jenuh aku berusaha untuk dapatkan jugak lesen PB pertama aku. Dari hari sabtu, ahad, isnin, selasa dan arini aku pi casting kat 3 tempat berasingan tapi waktu yang sama, 10pagi - 2ptg. Sampaikan tangan aku terasa sengal, tapak tangan aku sakit berdenyut dan letih nya tak terhingga. 

Semalam aku jumpa pulak lure rapala yang org saja tinggalkan atau tak sengaja tertinggal. Cacat sikit la rapala tu. Takde mata kail satu. Jadi aku terus aje gunakan lure tu sebab saiz nye yang kecik tapi berat dan sedap le nak buat balingan. Aku renjan je walaupun ada satu je mata kail kat rapala tu. Aku dapat 3 strike bertubi tubi tapi terlepas bila PB tu cecah tanah. Aku pun tak le sempat nak nangkapnya masa dia meloncat nak masuk air balik. 

Aku repeat balik tadi dengan menggunakan rapala jumpa tapi dah tak cacat lagi. Aku dah bubuh mata kail yang sepatutnya ditempat yang sepatutnya ada mata kail tu. Pehtu aku cast kaw kaw. Dapat strike yang pertama aku dah senyum tapi terlepas masa dah dekat nak sampai tepi. Aku cast lagi, dan dapat lagi strike yang mana kali aku sentak kuat sikit sebab takut terlepas lagi. Dan akhirnya.........ALHAMDULILLAH......dapat juga aku menaik kan PB guna lure je.. Sekalipun saiz nya kecik, aku tetap pueh ati atas usaha dan berkat sabor aku selama 5 hari. Berbaloi dengan kesakitan dan kepenatan yang aku korbankan...Hehehehehe. 

Kiranya aku dah le dapat lesen PB ye......

6 comments:

313 said...

huiyo rapala countdown tuuuuu

Authorized Writer said...

rapala countdown!!!....fulamak....
ekekekeke...aku pun xtau apa apa....

yang aku tau....namanye gewang. ikan lekat best le. ikan x lekat hampeh le... paling hampeh lekat kat pokok

wanpb said...

wakakaka..atiq tu dikira lesen ke hah?

gewang jumpa tu..

MonoLensa said...

aku nk cari kaler mcm tu jgk ler tp nk pki model xrap06

MonoLensa said...

oit yus..ang block aku ker???
ape dose aku pada mu???

Authorized Writer said...

aik....bila masa plak aku blok ang??
blok kat mana?? ang bior btoi betta byte...

check btoi btoi........

Post a Comment

Galeri Tuan Banglo AtiQul

Ruang Iklan

Photobucket