Port Nyembang Baru

Sunday, April 5, 2009

Abu.......Oh, Abu......

Aku sepatut nye join tok batin dan kengkawan pi port sungai tut casting arini. Tapi disebabkan masalah transport, aku terpaksa mengenselkan niat join tu. Jadi aku beralih arah ke port tanjung tut ngan bapak aku. Aku kuar mmg lewat giler. Dalam kul 11 pagi baru sampai. Elok je sampai, MAK OI.....penuh nye pemancing kat situ. Dah macam pertandingan je. Siap bawa family plus tikar plus lunch plus pencuci mulut pun ada. Masing masing dah ada hasil tangkapan. Aku pun dengan selambanye melawat semua yang ada kat situ sambil menjengok ikan ikan deme.

Dalam jaring deme cuma ada PB je. Saiz agak gadang jugak. Dari pengamatan mata aku, mau gak 800gram ke sekilo setengah. Aku pun dengan x sabornye, terus je mengasting. Sampai lenguh tangan masih x bersambut gewang gewang yang aku celopkan. Agak frust giler sebab nyambil casting aku terpaksa berenti utk tgk iklan org lain narik PB.... Rod deme bengkok abis tu.....aku nengok dari jauh. Sampai la saat dimana aku dah mula rasa bosan nengok deme dan masa tu sume gewang yg aku ada aku dah gunakan. Cuma tinggey satu yang aku x brape suka. Saiz yg beso ditambah berat yang cecah 20gram plus rupa bentuk yang agak pelik. Namanye ABU TOBY....hihihi. Aku mmg maleh nak gunakan TOBY ni, tapi disebabkan dah sume gewang aku coba maka aku nekad gak le nak coba gak si TOBY ni....

Macam tak percaya je bila cast kali ketiga aku disambut pulak sekor PB. Saiz not bad gak la. Melawan nye syok layan sbb saiz badan dia ok. Ada gak 5 minit kot aku naik kan PB tu guna TOBY.... Ringkasan cerita aku ni adalah, jangan la pandang rendah pada lure yang ropenye buruk lagi hodoh sebab PB nyata x kisah apa lure yang disajikan depan mata. Walaupun PB yang aku dapat mungkin hanya kebetulan.. Hehehehehehe

Photobucket
ABU TOBY santapan PB... Pelik btol. 20Gram tu berat TOBY tu..Kikiki

Photobucket
Hasil tangkapan pemancing lain.....Deme ngelat guna anak seluang buat umpan

Photobucket
Hasil tangkapan salah seorang yang memancing kat situ...

Photobucket
Hasil dari paksu aku pulak.... Yang ni guna Spoon Bakau RM2.50. 

5 comments:

wanpb said...

haih..bgus ang ni..

terus kan keyword tu..

"rajin usaha"

313 said...

rupe hodoh abu toby tu??
wahhhh..
mende susah dpt tuuu
mau abu toby ori sweden?
keh keh keh

Authorized Writer said...

sori la geng....aku xleh nak CnR...
tu bukti kukuh aku pi mancing......
dan...anak aku suka sgt melahap PB ni...
sedap katanye....nak belikan siakap MAHAL...

Jadi sampai bila bila pun aku x leh nak CnR...

Besar - Masak Sweet n Sour
Kecik - Buat Pekasam (sedap weh)

hehehehehehe.......

wanpb said...

haha..xda hal la..

kalo bawak balik mkan xpe..

jgn dibior atas tanah sampai ke sudah udah le..

memang kena lastik punggung la..haha

Authorized Writer said...

wakakakakakaka...
aku nengok tok batin macam marah je...
asyik HIGHLIGHT wording CnR.....

sori la ye tok batin oi....
keadaan memaksa aku utk idak mengamalkan CnR...

aku kene gak mengamalkan CnE.....

Post a Comment

Galeri Tuan Banglo AtiQul

Ruang Iklan

Photobucket